tisdag 25 juni 2024

Memory Lane

En otroligt bra sak med att inte vara på jobb just idag: Fick spontanbesök av en vän jag inte träffat på… 25 år? Simon Danske, han som fortsatte hålla kontakt när jag flyttade från Danmark efter mina ungdomligaste irrfärder. Han jag vann ett prova-på-dyk med, det som fick mej att ta dykcertifikat så att jag så småningom träffade M. Han som hälsade på på Åland en sommarvecka för en evighet sen och vi bakade bröd i Bastun med min farmor som projektledare. Plötsligt såg jag i en instagramstory att han var på Åland och jag lyckades övertala honom och hans supergulliga dam att hälsa på en stund. Tänk att så mycket tid kan gå och ändå var det som att vi setts alldeles nyss? 

Eftersom jag är en förvirrad människa som glömde ta en bild så blir det en bild från bakprojektet. Herregud vilket stolleprov det var. Ett ovanligt lyckat sådant. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar