söndag 27 maj 2012

Jag trodde den här bloggen skulle svämma över av valpförälskade inlägg, men i verkligheten hinner jag inte skriva nåt alls. Mer rutinerade valpköpare är välkomna att fnissa åt denna insikt.

Lägesrapport:
1. Han är finast i världen.
2. Blodpudding är mycket godare än det där trökiga torrfodret Ninni skickade med.
3. Halsband är ett påfund av nån hornprydd typ.
4. Koppel är ännu värre än halsband.
5. Han är finast och mysigast i världen.
6. Han avskyr att vara instängd.
7. Han älskar att sitta i famnen.
8. Han är finast i världen.
9. Fridhemsfrun är lite förstadagsöverväldigad av ansvaret familjen åtagit sig.
10. Katterna förhåller sig avvaktande negativa till människornas senaste påhitt.
11. Han kan slappna av och se ut att trivas trots den stora omställningen det senaste dygnet
12. bara det där eländes halsbandet får vara av.

Jag borde kanske nämna att han är väldigt fin. Och go.

4 kommentarer:

  1. Fniss, jag tänkte precis så - nu kommer nog inte Mona att hinna med sina roliga blogginlägg lika ofta, nu när hon fått bebis... :) Vad kul att han äntligen hittat hem! (Och tänk - på onsdag får jag träffa honom...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett skäl till tystnad är också att två fyratimmarsnätter börjar ta ut sin rätt. Blir varken skrivbenägen eller rolig av såna. Känner jag.

      Radera
  2. Lava och mamma Glimma hälsar att halsband är djävulens påfund och på Häringeryd finns Guds bästa barn, Hippie, hon demolerar alla halsband hon kommer åt... läder går fortast och är även ätbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, han saknar alltså en Hippie som kunde äta upp det där halsbandseländet. Inte läder, men det är så litet att det borde gå i en tugga.
      Nå, en kortis om dagen får Herr Hector Hund faktiskt stå ut med. :)

      Radera