söndag 1 februari 2015

Mor och dotter

Jomenalltså den där fotoboken jag nämnde häromdagen. Så här var det:

Jag var till fotografen med jobbet i höstas, som en kul grej, göra något annorlunda tillsammans. Fotografen är en tidigare kollega som följde en dröm och startade eget. Roligt, avslappnat, busiga bilder. De hänger för övrigt på väggen på kontoret, som en påminnelse att allt inte är jobb hela tiden.


Tanken slog mig medan vi var där, att det här skulle ju Storasyster tycka var skoj. Massa rekvisita i studion, en fotograf som själv har barn i samma ålder men som inte är en av den här familjens tjatiga föräldrar. Och vad roligt det vore att föreviga den här åldern på något sätt, mitt mellan barn och ung vuxen.


Tänkte förstås att kanske båda barnen borde vara med? Men näe, Lillebror skulle inte tycka att studiofotografering vore roligt. Inte mer än 2½ minut i alla fall. Det här var en tjejgrej, åtminstone för vår familj. 


Och vi hade så roligt och Fotografen var så bra. Jag trodde kanske att Storasyster skulle vara lite spänd framför kameran, är inte alla det? Lite stel, lite kameraleende sådär. Icke en sekund, faktiskt. 
- Meh, jag har ju sett på Top Model. Man gör bara så här: 


Jahapp, så lätt var det visst.  


Vi hade med oss halva garderoben, och använde alla hattar vi kunde hitta, och Fotografen fick nästan jaga ut oss till sist. 


Och av resultatet gjorde vi en liten bok. Ett alldeles underbart minne av en speciell tid i livet och av en rolig dag för mor och dotter. 


1 kommentar: