söndag 30 augusti 2015

När sommaren nästan var över

En skön helg är till ända, med sommarvärme som om sommaren aldrig ville ta slut. Tänkte att vi skulle ta in parasollen för vinterförvaring redan för en vecka sen, men idag var vi väldigt glada för skuggan den erbjöd.

Har inte haft något som helst inbokat, det är så jag gissar att helgerna kommer att vara framöver eftersom veckorna är ganska intensiva. De sena middagarna på vardagarna - aldrig före åtta - gör faktiskt att dygnsrytmen inte känns så förskjuten på helgen.

Några happenings har vi ändå hunnit med. Som t ex att Herr Hector Hund smet ut i ett obevakat ögonblick igår kväll, och vi fick gå på jakt i skogen, i mörkret. Han var så långt hemifrån att det slutade med att vi alla gick hem, jag tog bilen till Bredhäll, och jajamen där var han, hundra meter från vändplan mitt i vår "storskog". Han kände igen billjudet, så det var bara att öppna dörren och låta honom hoppa in.

Idag har han varit så här trött:
Trötta x 2
Och så har barnen plockat en blåbärspaj. Eller ja, ni fattar. 

Blåbär på brickan och blåbär i ansiktet
Och jag har, för första gången sen i våras, ridit på min kompis, han längst bort på bilden: 

Godingar
Det var väldigt väldigt trevligt och i morgon kan jag säkert inte gå, men det var det sannerligen värt.

Förutom det så har
- vi avlusat hela familjen eftersom vi haft en skolstartssväng av huvudlöss
- vi inhandlat 3 par skoljeans till Lillebror, innan shortsvädret tagit slut
- Ms diskbråcksben inte blivit särskilt mycket bättre
- jag har fått ryggskott och linkar runt tämligen krokig. Märkligt nog kändes det inte alls när jag satt på hästen. Undrar om man får ta hästen med sej till kontoret imorron?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar