måndag 11 november 2019

Måndagsfunderingar

Blev det inte måndag väldigt snabbt? Inte för att jag har något emot måndagar, men på nåt sätt väntar jag mig ändå att ha en helg innan, om ni förstår hur jag menar.

Den här veckan innehåller en hufvudstadsresa och en simtävling, förhoppningsvis lite ridning och ... nä. Mer än så ska vi nog inte klämma in i vardagen. Nu när fridhemsbarnen aldrig hinner hem efter skolan är det mitt jobb att åka hem till hunden. Lite stressigt tills jag kommer hem, sen är det ganska lyxigt att rulla ihop mig med hunden under en filt en stund innan matlagning och kvällspyssel tar vid.

Undrar ibland hur barnen orkar. Så långa dagar. Känner mig som urtypen för curlingmorsa när jag gör smoothie till dem att ta med till eftermiddagen. Men hey, jag åker ju hem och vilar när dom ska ladda om till kvällspasset?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar