tisdag 21 april 2020

Som en konsert, med mygg

Det är väldigt många ljud där ute nu, hörni. Det blev plötsligt väldigt vårigt, och den där envisa nordanvinden lugnade sig såpass att de andra ljuden kom till tals. 

Rådjurens skällande förstås, till Hectors stora frustration. Men kanske mest fåglar, och lite myggsurr, myggen kom snabbt i år? Stora är dom också. 

Men fåglarna. Har aldrig tänkt på så många fågelljud förr tror jag? Det hoas och kvittras och pips och knorras från alla håll, så himla fint. Lyssnar efter gudingarnas aooande, men det har jag inte hört än. Och inte göken. Har såklart ingen aning om vad det är jag hör, det är så få jag känner igen, men jag är ganska säker på att ett av kvällens ljud kom från nån uggla. Eller duva? 

Borde man lära sig lite om fågelläten kanske? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar