lördag 4 juli 2020

Dörrar och färger och beslut

Det blev färg över när jag målat spegeldörrarna. Har spanat som en detektiv efter fler objekt som kan behöva lite färg. En dörrkarm som blev röd i målarbonanzan för 10 år sen, den blir nu... dörrfärgad. 

Jag har svårt att beskriva färgen? Beige, kanske. Färgen är rätt lik den som innerdörrar och karmar hade när jag var barn, då var den definitivt gul. 



Aja. Bra blir det i alla fall. 

Fortsätter snegla på badrumsdörren. Tamburen skulle bli SÅ mycket ljusare om badrumsdörren skulle målas likadan som granndörren, men då skulle jag ju måla över den ursprungliga ådermålningen. Skulle jag inte ångra det?? 



Badrumsdörren skulle oavsett få behålla sin ådermålning på andra sidan. Men pardörrana mot farstun vill jag inte heller måla, så den har ju en kompis även som den är nu? Alltså badrumsdörren. Många dörrar blir det. 

Jälp? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar