söndag 8 november 2020

Firat Far (lite)

En Fars Dag är till ända. Blev inte sådär himla mycket firande i år, mest trevliga telefonsamtal med Morfarn och Farfarn. Frukostfix och gomiddag till Fridhemsfar. Han ägnade förmiddagen åt dykning i stället för städning, alltid något? 



Själv putsade jag (äntligen) ett par fönster. Dagens bedrift. Blä, vad tråkigt jag tycker det är? Men blir fint. M skickade ett fint foto på Katt I Motljus till mej häromdagen, en sån där hälsning från hemmakontoret. Borde blivit glad, men såg bara det bedrövligt smutsiga fönstret. 

När jag blir stor ska jag tänka mer på hur fint det blir och mindre på hur tråkigt det är, så kanske det blir roligare. Eller så försöker jag bli så rik att jag kan köpa tjänsten Fönstertvätt? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar