tisdag 25 maj 2021

51 och en dag

Ja jag vet att det var igår jag fyllde år och jag hade väl tänkt skriva nån rad om det men tant glömde visst det dådå? 

Det gjorde jag i alla fall. Igår. Fyllde år. 51 stycken. Ibland tycker jag det är en hiskelig siffra men för det mesta känns den helt rimlig och ok. Mitt liv liksom rullar på, det händer mer i omgivningen än med mig själv. Barnen, såklart. Barnen har så spännande tider, år, framför sig. 

Storasyster hade till exempel - kanske - sin allra sista sånglektion på Musikinstitutet idag. Om hennes idéer om hösten blir verklighet så är hon inte kvar på ön när nästa termin börjar. Det var nog lite känslosamt, för både elev och lärare, precis som det ska vara när en era - kanske - avslutas. De har haft en så fin relation, Storasyster och hennes sångpedagog, och i många år nu. 

Ja. Födelsedag var det. Hade en fin dag. Fick plantor och bok och massor av omtanke. Och middag. Jättegod middag. 

Och idag kom en bil med grus. Har skyfflat grus så jag troligen känner mig som 101 i morgon. 



Hector sa att bilen var jetestor och onödigt nära. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar