måndag 13 december 2021

Luciadag

Luciadag. Den här dagen som i så många år inneburit någon form av extra underhållning/pyssel/nervositet/stolthet, så länge som vi haft en sångfågel i huset. De senaste åren, sen jag började jobba på Folkhälsan, är det också en höjdpunkt på jobbet, då Folkhälsan är arrangör av den officiella luciakampanjen i Finland. Förra året kombinerades de två, när sångfågeln varmed i Ålands luciagrupp. 

Således började dagen med luciapyssel och skönsång på jobbet. Glada tillrop till tjejerna när de svischade förbi. 

Skippade dock jobblucia på kvällen, ety jag skyndade mig hem för att titta på livesändning från min favoritlussebrud. 



Hon som hittade några själsfränder på Visingsö och drog igång en luciakör med stämsång och ackompanjemang och framträdanden i skolan, på hotellet, i kyrkan. Storasyster har varit köransvarig och hållit övningar och spelat in stämfiler.

Och himlarns så vackert dom sjöng. 



Är, som vanligt, så oerhört stolt och glad över att hon får vara med om detta. Älskade lussebrud. Önskar så att jag hade varit där. Ja, jag vet att det går bra ändå och att det ska vara så men jag har inte vant mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar