torsdag 8 februari 2024

Bra plan, gick halvbra

Ska jobba imorron. Tänkte vara smart och åka ombord redan ikväll för att slippa stiga upp så tidigt. 

Mötte bilarna från färjan oväntat tidigt, men det är inte alldeles ovanligt att man skyndar på sista resan lite. Däremot blev jag ju Väldigt Förvånad när jag kom till hamnen och färjan inte låg vid kaj utan en bra bit utanför? 

Tack och lov hittade jag en lätt irriterad Båtsman Larsson på kajen också. Han visste berätta att det skulle ske underhåll på livbåt 1 inatt - därför var Båtsman Larsson på väg ombord - och man behövde vända på färjan för att komma åt den. Han hade också gärna velat veta om den tidiga ankomsten. 

Nåväl. 

Färjan la till fast och fel håll och den här sjömannen har därmed i afton äntrat m/s Eckerö via lotsporten. Det har jag aldrig gjort förut. 



Väl ombord hittade jag min hytt, en av mina favorithytter. Som föregående invånare inte städat. Alls. Kände mej tvungen att leta upp en tapper städtjeja från hennes nattskift och be henne sanera toan åtminstone. 

Oh well. Nu sover jag fem kvart i timmen inatt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar