fredag 16 augusti 2024

Det blir inte alltid som man tänkt

Trodde jag skulle göra en ryslig massa nytta idag, för att med gott samvete kunna göra bara spontana saker i helgen. Det visade sig att jag inte gjorde nån nytta alls idag. 

Hade till exempel tänkt fortsätta med det påbörjade städprojektet i Magasinet, det som just nu är cirka fem gånger rörigare än innan jag startade. Men det började regna, så det hände inte (projektet är inomhus, så är osäker på kopplingen där). Hade också tänkt gå långpromenad med hunden, men ja, det regnade. Kokade heller inte plommonmarmelad, och hur jag än försöker kan jag inte skylla det på vädret. 

Nå. Jag gick upp till landsvägen med hunden, såg en bil på Torpet och satt sen och pratade med Torparfarbror en lång stund. Mycket trevligt, han har varit här så lite i sommar. Och så har jag klippt tovor från katten. Och gjort mycket goda fisktacos. 

Nu tar vi helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar