onsdag 24 oktober 2012

Nu är det uppförsbacke

Den som inte står ut med gnäll och klagan bör sluta läsa NU.

Slutat? Då kör vi andra: 

Jag vet inte om jag har något jobb att gå till om en vecka.
Vi fick avslag på ROT-avdraget.
Jag har fått besked om kvarskatt när jag hade förväntat mej återbetalning.
Hunden kräks, flera dagar i rad nu.
Det är höst och MÖRKT och minusgrader på morgnarna.
Det är ingen som städar i huset där vi bor så det ser ut som en grusgrop.
Den årliga spökfesten på skolan är på fredag och ungarna har inga kläder ordnade ännu och idag är det onsdag.
Min solbränna från Turkietresan spricker och ramlar av.
Jag får jättejätteont i svanskotan av ridningen.

Jag vill gå i ide. OK om jag kommer fram i april eller så?

10 kommentarer:

  1. Kramar i massor!

    Siv

    SvaraRadera
  2. hundtipset är att inte ge honom någon mat tills hans mage lugnat sig, har han diarré?
    Kräkas i flera dagar=inte bra...

    för övrigt vill jag gärna inte byta skor med dig... men många gånger leder förändringar ofta till något bra, även om vägen dit är krokig!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ninni. :)

      Han har kräkts en gång om dagen (inte igår, såvitt vi såg) sen i lördags, men däremellan är han hungrig, pigg som en iller och verkar må toppen. Han är visserligen lös i magen emellanåt, men inte alls mer än han brukar vara ett par gånger i veckan. Troligen beroende på kattskiten eller näbbmuskadavren han inte kan låta bli. Brukar jag tänka.
      Han överkonsumerar också tuggsaker (tjurmuskler & dyl) pga sin tuggighet och att familjen han bor hos inte riktigt förmår aktivera hans hjärna tillräckligt mycket pga överoptimistisk aktivitetslogistik för övriga familjemedlemmar.

      Radera
  3. ...och man får starka benmuskler av att gå i uppförsbacke!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där var inte en sån där "man blir starkare av motgångar", väl, för i så fall kastar jag en söndertuggad sko på dej?

      För övrigt skulle jag hellre gå till gymmet än i uppförsbackar OM BARA MIN GYMKOMPIS HADE TID MED MEJ NÅN GÅNG!

      Radera
    2. neejdå, kände redan när jag skrev det att det kanske var lite gränsfall... försökte bara skojsa till det lite.
      Man blir INTE starkare av motgångar, det måste vara någon självplågare eller religös fanatiker som kommit på den "slogan"!
      Och man FÅR gnälla!

      Och din gymkompis HAR ju tid! idag. vid lunch.
      :P

      Radera
    3. Jamen jag TYCKTE det var skojsigt. För att just du skrev det. För jag vet ju hur road just du är av alla meningmedallt-fånerierna. :D Men det betyder inte att jag ämnar skona dej från flygande skor.

      Något som däremot kan rädda dej från flygande skor är att jag var lite snabb i min kommentar om träningen. Hade missat dagens plan. Ojsan. Är så upptagen av att gnälla. :)

      Radera
  4. Usch, det lät inge vidare! Vad tråkigt med ditt jobb, håller verkligen tummarna för att du ska få stanna. Johan gör sin sista dag på Astra imorgon... så han är en smula labil för tillfället:). Jag brukar titta in här ibland på din fina blogg och kolla hur ni har det. Tänker ofta att det vore så roligt att ses, ni är ju inte så långt bort även om det känns så! Sköt om dig och hälsa familjen. Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för snälla ord Anna. :)

      Just idag känns det bra, klart det måste finns en roll till mej i den nya organisationen - lite dagsform på det där, märker jag. Är nog lite luttrad efter alla turer på AZ. Kan dock inte föreställa mej hur det känns att bli avvecklad efter alla Johans år i företaget, bläk. Hälsa honom så mycket! Är förstås nyfiken på om han/ni har en plan för framtiden.

      Och nä, det är inte alls långt hit. :) Du vet att det finns finfina weekendpaket med badbiljetter å sånt, säj till när ni kommer!

      Radera