söndag 28 oktober 2012

Plötsligt händer det

I farstun har vi en liten diskbänk ovanför tvättmaskinen. Vi har aldrig använt den, för den har varit täckt av ca 40cm gogga (målarhandskar, burkar med blandade småskruv, sånt som inte hunden ska tugga på, hörselskydd, snörstumpar, sånt vi inte vet var vi ska ha, klädnypor, s-krokar ochsåvidareialloändlighet).

Bänken har aldrig varit avtorkad förut, den har inte ens varit synlig.

Det är ganska exakt ett år sedan vi flyttade in.

Jag lovar inte att det kommer att publiceras en ny bild på samma bänk om 2 veckor för då kan den vara återställd till sitt vanliga tillstånd igen, men just precis idag känns det väldigt väldigt bra.


En grovköksdiskbänk! Vem hade trott det?

3 kommentarer:

  1. Vi har också en sån, vi flyttade in för tre år sedan, jag har sett våran tre gånger. I say no more.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är så med sånadär, va?

      I morse upptäckte jag en av anledningarna till den konstanta återväxten: När jag hittar icke tvättbara eller icke tvättmaskingvänliga prylar i ungarnas byxfickor lägger jag gärna upp dessa på närmaste plana yta. Listan ovan kan alltså kompletteras med suddgummin, glaskulor, småstenar, hårspännen, mynt, legobitar....

      Jaja. Om vi bara kan ta vatten ur kranen nån gång ibland så är det rätt mycket vunnet.

      Radera
  2. Har hört att jag också har en sådan ... har jag hört.. har dock aldrig sett den...

    SvaraRadera