tisdag 9 juli 2013

Pälsvård och penslar

Haver denna afton ägnat 40 minuter åt att måla dörrkarm (yes, snart klart!) och 1½ timme åt att klippa tovor ur kattens päls. Herr Sirius Black är inte särskilt förtjust i (understatement) att man pillrar med pälsen, dvs han fnyser, blänger surt och ålar iväg och lägger sej två meter bort varje gång saxen kommer fram. Men efter att vi ignorerat varandra ett tag och han hade hittat sin favoritplats så låg han så skönt att jag fick klippa bort en pälshög stor som en... ja, som en hel katt, ungefär. Utan att Sirius blev särskilt mycket mindre tovig.

Pälsvårdsbord. Om katten själv får välja. 
För övrigt blev jag så övermodig att jag inte tejpade omgivningarna innan jag målade dörrkarmen. Funkade nog ändå, tror jag. Åtminstone i kvällsljuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar