lördag 16 november 2013

Dessutom hade jag glömt handväskan hemma så jag inte ens kunde köpa kaffe

Dagens prövning: Hamnade (inte helt otippat) i sekretariatet vid dagens simtävlingar. Visade sej (inte helt otippat) att våra ansträngningar i torsdags var tämligen uppåt väggarna fel. Eller inte helt fel, bara en bråkdel av vad vi borde gjort för att det skulle funka. Så (inte helt otippat) hade vi ännu en gång en timmes försening på simtävlingen och 30 simmare som står och undrar när det ska börja medan ett gäng förvirrade föräldrar/ledare/förståsejpåare försöker reda i röran.

Nå. Det blev tävling till sist.

Och jag ägnade lördagkvällen åt att sitta och hacka mej igenom programvaran så som det borde gjorts. Just nu känns det som om jag kanske möjligen vet hur det ska göras. Kanske. Han kvalitetsnissen jag är gift med tyckte jag skulle skriv en instruktion och det har han naturligtvis rätt i men där gick liksom gränsen så här en lördag kväll.

Och simmerskan i familjen persade med 7 sekunder på 50m fjäril och med 5 sekunder på 50m frisim. Wow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar