fredag 14 mars 2014

Friday blues

Tyst det är i huset, endast Fridhemsfrun är vaken. Lyssnar på regnet som smattrar argt mot rutorna, vårvädret ska visst hålla sig undan i några dagar. Synd, jag gillade vårvädret. M ska åka färja i morgon bitti, jag är glad att jag slipper.

Funderar på sedvanlig fredagsröra på jobbet, helt sluuuut i mössan efter dagen. Och att jag borde kolla vem som åkte ut ur Let's Dance, för det är det första Storasyster kommer att fråga efter när jag väcker henne. Och på att jag borde strunta i Let's Dance och sova i stället.

Och så funderar jag på vilken sorts muterade råttor katten ätit med tanke på storleken på hårbollen han levererade på farstugolvet i morse, tillsammans med frukosten.

Det finns så mycket att fundera på när huset tystnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar