fredag 13 juni 2014

Denna dagen ett liv

Hur sammanfattar jag den här dagen då?

M kom hem kl ett i natt, åkte igen halv åtta. Antibiotika, röntgen, vänta på doktorn. Rådande teori är att det är blindtarmen som är anledningen till stöket, både nu och i mars. Plan: Bli av med infektionen och sen skära bort blindtarmen. Bra plan. Kom hem på eftermiddagen, ska in för mera medusin i morgon bitti.

Och så uppvisning på ridskoleavslutning mitt i röran. Lillebror har verkligen varit på intensivkurs och lärt sig massor, hur kul som helst att se. Working equitation med hopp och parallellslalom, och det på en häst som brukar gå och sova. Härligt killen, nu är det sommarlov på riktigt.

Hopp och galopp.
Å sen åkte simmerskan på tävling. Halv storm på havet, men taggat gäng och glada miner. Med fina tröjor. Har kikat ivrigt efter startlistor på Livetiming, och sent på eftermiddagen idag kom de äntligen. Och ser ut som om man beslutat att klämma in 2 dagars tävling på 1 dag? I så fall ska Storasyster simma 7 grenar i morgon. Tror inte det, va? Gosh, den här simmarmorsan behöver verkligen träna på att släppa kollen och låta tränarna sköta det här. *Sitter på händerna och djupandas.*  Pfff.

Och nu är jag trött. Och katten ligger med huvudet på hörnet av tangentbordet medan jag skriver och ser ut som om jag stör. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar