tisdag 16 september 2014

Om att göra rätt saker vid möjligen lite fel tidpunkt

Mitt i dagens röra av trombonkörning + simskjuts + förbereda för vara-två-dagar-i-Stockholm-på-kurs + borde städa så att Farmorn och Farfarn inte svimmar när de kommer, så tyckte jag tydligen att det bästa jag kunde göra var att åka till Helena och handla plantor att plantera i en rabatt jag inte ens grävt ännu. Bra tänkt, Fridhemsfrun.

Stannade där nästan en timme, köpte massor av plantor jag aldrig hört talas om, och kommer att kunna hämta fler om några dagar. Å andra sidan kanske det var ganska fiffigt ändå, för jag blev alldeles glad av det. Både av Helena och av plantorna, när jag tänker efter. Rudbeckia och iris och sånt fint köpte jag.

Så nu ska jag visst gräva ett hål i gräsmattan när jag kommer hem från Stockholm. Trevligt, trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar