söndag 2 november 2014

Summering

Det känns som om ännu en lat helg är till ända. Inte många knop här inte*.

Men när jag tänker på det så har vi ju gjort en del ändå, vi som inte varit på simtävling:

Fyllt gas inför dykning
Långpromenad med hund
Lekt med kompis
Bakat mandelskorpor
Tittat 1000 gånger på LiveTiming
Ridit på Fabbe
Rensat avlopp
Tvättat många maskiner tvätt
Gjort sushi för första gången hemma
Gjort ett trombonställ (kommer bild sen nån gång)
Badat badkar i 1½ timme
Cyklat Lemland runt (19 km)
Spelat Minecraft i 1000 timmar
Försökt hoppa efter katten upp på köksbordet men ramlade ner och fick möjligen hjärnskakning för har sovit ungefär sen dess
Spontanfikat med granne som vi träffar alltför sällan
Städat lite (jo, faktiskt)

Ja. Ungefär så.

Och nu väntar vi på att Storasyster ska komma hem från simtävling, vid halvtvå eller så inatt. Hon får sovmorgon i morgon bitti, har meddelat skolan att hon kommer in vid tiotiden eller så. Och vet ni vad - då får ju jag sovmorgon också. Hehe.

* Min känsla av att inte ha gjort nåt grundar sig troligen på att jag inte gjort nåt av det jag hade tänkt göra. Som att fålla upp hundvaktens hundpromenerarbyxor t ex. Eller tvätta den smutsiga fåtöljen som står och fyller duschen. 

Jaja. Vi gjorde väl andra saker, helt enkelt. Nu igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar