söndag 28 december 2014

Arbetsdag i morgon dådå?

Jaaa, årets fotokalendrar är beställda. Före december är slut.

Bra sak med det: tillverkningen brukar ske rekordsnabbt, så jag kan troligen hämta dem redan i morgon eller i övermorgon. Kulkul.
Mindre bra sak med det: Bildhanteringsprorammet är så erbarmligt tråkigt att jobba med att jag blev halvberusad av allt vin jag hann dricka medan jag väntade på att bilderna skulle laddas upp. Nä, skoja ba (lite), men det ÄR faktiskt inte modernast i världen, det där. Men vad gör man inte, när man vill ha den finska kalendern på svenska, man väljer den leverantör man hittar helt enkelt. Och nu är det ju klart för i år.

För övrigt är det nästan lite skönt att vi nu bryter den här ledigheten med ett par arbetsdagar. Det är skönt att vara ledig, men vi är på nåt sätt så oföretagsamma att vi inte förmår nyttja ledigheten. Hade velat bjuda hem någon, åka och GÖRA nåt, vadsomhelst, men ORKAR inte. Har mest sovit länge, blippat på telefoner, påtat i oss rester. Behövdes väl antar jag, men hade velat mera. Aja, kanske nästa helg?

Ikväll skickade jag iväg familjen på bio åtminstone, gick en rejäl promenad i månskenet med hunden och sjönk ner i soffan med en film i min ensamhet. Med en hund på fötterna. Mycket trevligt.

2 kommentarer:

  1. Kom över till oss nästa helg!!!
    Märta behöver hundbusas i stora lass.
    Och vi behöver Melinare i stora lass! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är rädd för att det är samma svar på det som på allt annat: ORKAR INTE. Måste avmaska hunden och näe, det går nog inte. Bah.

      Dessutom ska ju simmerskan och jag på turné helgen efter. :)

      Radera