söndag 14 december 2014

Insikter i glöggtider

Dagens huvudpunkt var den traditionsenliga släktglöggen, när klanen samlas för att fika och önska god jul. Konstaterar, i år igen, att jag har väldigt trevliga släktingar som jag gärna skulle träffa oftare.

Lillebrors summering: Jag hade ingen aning om att vi hade så många släktingar.

Så kan man väl också se det, antar jag.

Sen botade jag min hästabstinens genom att erbjuda mina tjänster som stalledräng hos grannen. Det var tydligen uppskattat för där fick jag glögg i höladan. Svårslagen mysfaktor. Konstaterar att jag har väldigt trevliga grannar som jag gärna skulle träffa oftare.

Dukat i höladan. Man sitter väldigt bra på en höbal. 

Och sen fick jag fläta Storasysters hår. Konstaterar att hon har väldigt trevligt hår som man absolut borde fläta oftare. 

Fint. 

Slutligen konstaterar jag, ännu en gång, att det verkar vara fullständigt omöjligt att lägga sig i vettig tid. Är det månne en felkonstruktion på mej eller på dygnet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar