fredag 3 april 2015

5xDagens

Dagens kram: Lillebrors hejdåkram när han tassade in till mej i morse innan avfärd till färjan. Värmer fortfarande.

Dagens överraskning: Att jag inte sov/slöade bort hela dan fastän jag i princip kunde. Förmiddagspromenad med hunden redan vid tio, det är rätt bra jobbat på Fridhem en ledig dag.

Dagens aktivitet: Ridning på Fabbe. Det har talats om snöslask i helgen så vi skulle passa på innan det började. Hade toppenskönt vårväder. Och vårystra hästar.

Dagens väder:  Toppenfint vårväder hela dagen. Noll snöslask.

Dagens oro: Tränarns rapporter på Facebook avslöjar att Storasyster inte simmat lika mycket som sina kumpaner idag. Orolig morsa undrar varför. Ont i halsen? Är hon sjuk? Äh, får väl erkänna att jag ringde i eftermiddags (och hon svarade, korsitaket) och fick veta att hon har ont i hals och huvud. Men det har hon ju haft hela vintern? Värre nu? Himla långt bort, det där Älvdalen.

Dagens bok: Stalker, av Kepler. Mycket läskig bok. Oklart om det var så fiffigt att sträckläsa just den när jag är ensam hemma. Ägnade helt planenligt eftermiddagen och kvällen på soffan med boken i alla fall och fasiken vad nöjd jag är med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar