tisdag 21 april 2015

Sju grejer

1. En sån där dag på jobbet, igen, där ingen hinner med och ingen räcker till, hur länge orkar vi (jag) med det?

2. Hann både lämna faktura till kansliet och visa plåtskada på försäkringsbolaget och hämta trombonspelerskan på min tjugo minuters avstickare från jobbet. Hade hög puls sen.

3. Råkade visst köpa nya koppar från Judys när jag visst råkade svänga in där när jag kört Simmerskan till Godby. Och en kanna, visst. För jag bestämde att jag är stor nu och behöver inte välja, jag kan köpa allihop om det är det jag vill. Och det ville jag.

4. Kom ihåg att hämta ut klänningen jag beställt på hemvägen. Den är finast i världen och jag vill ha den NU men jag är rädd för att den kräver lite mera vårsol först.

5. Tittade på prospektet för mina föräldrars hus, mitt barndomshem, det kommer ut till salu vilken dag som helst. Känns förvånansvärt okonstigt.

6. Stormade in på biblioteket igår och spontanlånade en trave böcker till Lillebror. Han gillar att läsa, men kan ha lite svårt att hitta böcker han vill läsa. NJUTER av att höra honom småskratta och/eller skratta högt i sitt rum när han läser Sune-böckerna. Bra lån, tydligen.

7. Det är fint vårväder vi har, det har ni märkt, va? Allting blir lättare av vårsol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar