lördag 5 mars 2016

6 x Dagens

Dagens aktivitet: Månadstävling i Mariebad. Simmerskan simmade, jag var vändningskontrollant och hade klubbutiken öppen. Sålde många t-shirts och hoodies. Nu ska jag bara reda ut vem som ska ha vad så att vi kan trycka rätt namn på tröjorna.

Dagens rekord: Storasysters 100m medley, pers med 8 sekunder! Vet inte om vi ska förklara det med mentalträningen gänget sysslat med i veckan, den nya simdräkten eller bara en bra dag? Eller om vi ska undra vad hon sysslat med hittills?

Dagens citat: "Jag tänkte att jag kan ta i lite extra, att eftersom jag är ensam och i sista grenen så gör det ju ingenting om jag kräks." (Storasysters egen förklaring efter dagens 100m medley)

Dagens rymning: Storasyster, som åkte till simmarkompisen i Godby efter tävlingen och återses i morgon nån gång.

Dagens mest bortkastade: När jag åkte till jobbet efter tävlingstjänstgöring, men inte kunde göra det jag hade behövt pga sjabbel och konstiga prioriteringar. Blev sur. Tänker inte åka in imorron igen.

Dagens lördagsmys: Mello i tv-soffan med chips och vin (vuxna) och lingonläsk (Lillebror), samt myshund i knävecket. Mycket bra lördagsmys.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar