söndag 21 augusti 2016

Besökare

Jag har inte berättat att vi har amerikaner på besök, va? Men det har vi, i alla fall. "Elof's angels" är här några dagar, tre barnbarn till min farfars äldsta bror, som drog till Amerikat 1919.

Guidad tur i skärgården. Gosedjur ingår. 
Hur bra som helst. Fantastiska människor som, förutom att vara supertrevliga och roliga att umgås med, hjälper oss att se vår tillvaro här med lite nya perspektiv. Vi berättar vår version av vår gemensamma historia, och de berättar sin - inte alltid helt lika. Lauri tar roliga bilder av detaljer hon lägger märke till, och det är inte alls de vi tror att man ser. Ska se om jag inte kan norpa hennes bilder och visa här... 

Nå. Vi har hunnit med miljoner saker, skratt, upplevelser den här helgen, och i morgon är vardagen tillbaka. Jag behöver semester, tror jag. Och så behöver jag åka till Californien och hälsa på det här sköna gänget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar