söndag 16 april 2017

Om att ligga lågt och sånt

Här firar vi påsk. Eftersom vi inte har några påsktraditioner att ägna tid åt så  blir det mer som en lång, skön helg.

Långfredagen firades t ex i kapitalismens tecken med en utflykt till Stockholm: IKEA och Mall of Scandinavia. Storasyster och jag med sjungkompisen och hennes mamma. Nu när fötterna i stort sett återhämtat sig så var det en rysligt mysig dag med tjejorna. Många skratt. Många klänningar. Goa tjejor. 

Själv försökte jag hitta en klänning till bröllopet vi ska på om tre veckor. Det var inte så roligt. Hade jag velat ha en blekrosa klänning hade det varit roligare, såna fanns det miljarder av. Jag vill inte ha en blekrosa klänning. Letar vidare. 

Sen låg vi ganska lågt på påsklördagen. Med "ligga lågt" menar vi att det bara blev tre körningar till stan, tydligen. Då var det inte en enda simträning inblandad. Däremot en sleepover med simmargänget som inte blev en sleepover för vår simmerska pga galen torrhosta. Vad gör man åt torrhosta?? Hämtade hem henne till egen säng kl 01 inatt och tänkte att Nu börjar den fasen. Hämta sent på natten-fasen. Är så oändligt glad över det sköna simmargänget och kamratskapet dem emellan. Jag kör så gärna. 

Nu har vi ätit äggfrukost. Och fortsätter hosta och ligga lågt. 

Själv ligger jag lågt i nya linnelakan från IKEA. Gårdagens lågläge innebar ju t ex att tvätta fyra maskiner tvätt, bland annat nya linnelakan.  

Gillar linneskrynkel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar