söndag 10 september 2017

Hann sitta halva kvällen i glashuset idag också

Städdag. 

Har t ex ersatt den snygga zinkbaljan vi använt som kattlåda med en väldigt osnygg plastlåda med praktisk kant. Även jag har mina gränser för hur mycket begagnad kattsand det är ok att ha på golvet. Och fullådan stod ändå i härbret, har väl stått där sen stockholmskatten Pingo flyttade hit ca 1978 och blev utekatt två veckor senare. Ser fram emot våren när vi förhoppningsvis kan avveckla lådan. Kattskit i rabatterna är bättre än kattsand på golvet. Tycker jag. 

Hittade för övrigt fridhemsbarnens första ryggsäckar idag när jag letade efter nåt helt annat. Tatonka, 2 liter. Mycket näpet. Numera står det gympaväskor, simväskor och blytunga skolväskor i drivor i farstun. Tur att tiderna förändras. Och att ingen av väskorna innehåller jordiga fotbollsskor, brukar jag tänka. 

Och så fick vi lasagne till middag. 

Over and out. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar