fredag 10 augusti 2018

Rapport från utflykt nr2

Kolla vad jag fick i min hand idag då!



Öppnade bums utanför butiken, dels pga iver, dels pga lättare att få plats i ryggsäcken utan pappen. Hade nämligen lämnat bilen i Mariehamn så att jag inte skulle kunna okynneshandla nåt. 

Jihuu, mina blå shorts - och mina senapsgula byxor. 



Alltså senapsgult är verkligen inte min färg. Senast den färgen var pop var ca 1983, och det gick snabbt över. Lite oklart hur jag tänkte när jag klickade i dessa byxor, men det var säkert nåt logiskt argument av typen ”frakten blir billigare om man handlar mer”. 

Oh well. Nöjd med uthämtningen handlade jag kaffe, macka och hallongrotta och satte mig vid Norrtäljeån för lunchpaus. Kände mig väldigt urban. Och väldigt glad över hur fint det var runt ån mitt i byn. 



Hittade en trappa jag inte kunde motstå. Visade sig leda till badhuset. Typiskt att en hemlig stig leder mig till en simhall?



Gick förbi en friidrottsarena och kunde känna skrapet från spikskorna under fotsulorna. Muskelminnen är intressant. 



Hittade inga grapeknivar till barnen, den jakten får fortsätta nån annan dag. Glömde också bort att jag lovat dem köpa hårborste samt ljusmojäng till datorn. Ojdå. 

Väl hemma provade jag mina nylevererade byxor. Shortsen passade utmärkt, och det gjorde byxorna också! Färgen var dessutom alldeles jättefin, ju. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar