fredag 10 augusti 2018

Om en nödvändig onödig pryl

En pryl i mitt hem jag ibland skakar på huvudet över är min grapekniv. En kniv med tunt, böjt blad med egg på båda sidor. Och träskaft. Det är därför den kom hem till mej en gång - i mina unga, allra tantigaste år samlade jag på mej allsköns husgeråd, bland annat alla knivar (osthyvlar, burköppnare...) med träskaft jag kunde hitta. Som en grapekniv, till exempel. 

Just nu sitter jag på m/s Rosella och har försökt äta grapefrukt med hjälp av vanlig bordskniv, och tänker att en grapekniv är sannerligen ingen onödig pryl. 

Grapemos?

Sa jag att jag är på väg till Norrtälje? Med pass? 

Oavsett hur mitt paketprojekt lyckas idag så har jag gott om tid över innan färjan går hem igen. Kanske hinner leta grapeknivar till barnen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar