fredag 2 augusti 2019

Skäms jättejättemycket nu

Vaknade rimligt tidigt för en gångs skull, åkte till stan och handlade lite grejer Storasyster behövde. I lugn och ro. Drällde lite, tog en tur med båten. 

Plingade i telefonen. 

Läste ett meddelande. 

Insåg till min fasa att
1 det är fredag
2 eftermiddag
3 och jag hade lovat släppa ut grannhästarna fredag morgon. 

Helvetesjävlaskitockså inte en tanke på det varför satte jag inte ett larm stackarsdjuringenfrukost jag är en usel opålitlig människa HUR KUNDE JAG GLÖMMA??!

Galopperade upp till stallet (oklart varför, jag visste ju att hästarna var omhändertagna redan) och bad krälande om ursäkt till eftermiddagsvakten som log snällt och sa att hästarna inte alls verkat särskilt desperata när han kommit dit. 

Gick ut i hagen och bad hästarna om ursäkt också. Dom såg inte särskilt arga ut, jag fick gärna stryka flugorna från deras ansikten. 

Blöh. 

Jag är en klant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar