söndag 18 augusti 2019

Tema: skog

Denna allra sista sommarlovsdag ägnade Lillebror och jag åt kroppsarbete. I form av Slyröjning i Sjöhagan. Jo, det stavas nog så, för den heter liksom Sjöhagan, precis som att sjöboden heter Övra Båttuse och inget annat. 

I vilket fall som helst har jag inga bilder på röjningen eftersom jag hade händerna fulla av busksax (båsksax?) och telefonen låg hemma. Men det blev bra. Ljusare. Ska ta bort några enbuskar till, men det kräver andra verktyg. Kommer dessutom att ha vådlig träningsvärk imorron, men det var det värt. 

Väl hemma ville Storasyster plocka svamp, så då gick vi väl till svampskogen dådå. Det visade sig vara nästan lika arbetsamt som slyröjning. Där var dessutom kameran med. 





Insåg att vi inte varit i svampskogen sen Alfrida. Vårt allra bästa svampställe var liksom inte på marken längre, det var uppe i luften, på ett antal rotvältor. Galet. Hittade 5 kantareller och gick hem. 

Well. Sa jag att jag börjar jobba imorron? Borde sova, antar jag? Gonatt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar