måndag 30 september 2019

Läget

Jahopp, där kom måndagen igen. 

Lillebror har dagsverkat idag, dvs han har inte varit i skolan utan han har röjt sly på Fridhem. Hans föräldrar betalar en summa till utvalt välgörande ändamål så snart de kommer ihåg det. Just den här föräldern orkade inte ens släpa sig ner mot sjön för att se resultatet innan det blev mörkt. Äsch. Men det ska väl inte växa fast igen innan helgen, väl?

Storasyster har snart tagit sig igenom första provperioden för terminen, snart börjar ny period med nya ämnen. Och nytt schema för familjen att lära sig. Hon är fortfarande täppt i näsan, har lock i öronen och mår bäst om hon tar nån slags smärtstillande piller. Sen mitten av juli, har det varit så. Medikamenterna hon fick innan spanienresan hjälpte så länge hon åt dem, men samtliga symptom kom tillbaka direkt hon stängde locken på pillerburkarna. Läkartid på fredag. Bra det. 

Själv har jag hektiskt just nu, och roligt, på jobbet. Kul när dagarna går för fort ju. Idag åt jag mitt medhavda mellanmål när jag kom hem igen, jag hann liksom inte innan. Men det är på ett bra sätt nu. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar