lördag 25 januari 2020

Hänt sen sist

Jamenjaha? Här händer inte mycket. På Fridhem händer inte jättemycket heller, men litegrann gör vi väl? 

M och Lillebror spelade sin andra omgång squash i torsdags. Efter en kvart sträckte M vaden, och skänkte därmed sin squashracket till Lillebror som förskott på arvet. Det är tydligt att guben inte håller för sån sport. Sen åkte han hem och plockade ur diskmaskinen och fick ryggskott. Ibland liksom är inte livet med en, riktigt. 




Som tröst stekte vi oss nån slags fuskiga naan-bröd, och det blev så gott att vi lovade oss att steka naan-bröd i stort sett dagligen framöver. Åtminstone till sommaren när man kan steka ute på Muurikkan. Yum. 



Idag höll vi simtävling. Jag i sekretariatet och Storasyster som tränare. Jag hade en praktikant som fattade det där på en gång, så jag sprang mest runt och gjorde allt möjligt annat. Sålde klubbkläder, till exempel. 



Sen har vi hejat (från soffan) på Olivia som varit nominerad till priser på den lokala idrottsgalan, och hon basådär tog hem båda kategorierna. Årets kvinnliga idrottare och Årets prestation. Vilken tjej! Är så glad att vi var där och såg när hon vann öspelsguld, ganska kul stämning på läktaren jo. 



Mer? Nä, väl? Lillebror drog ut i Bastun med övernattande kompis. Jag tittar på netflixserie som är så läskig att jag måste titta bort emellanåt. Storasyster lyssnar på stämfiler för imorron är det första övningen för Projektkörens nästa projekt. Åtminstone borde hon göra det. 

Och så har vi okynnesätit tapas. Eller vad vi nu ska kalla det.



Over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar