lördag 11 januari 2020

Några grejer

Det blåser stormvindar nu igen. Viner runt knutarna. Vi eldar i rödspisen och myser i soffan. Mål för morgondagen: promenad till vårt lilla skogsskifte för att kolla om några träd står kvar eller om de som överlevde Alfrida har vält i år. Spännande tider. 

Var på ett föräldramöte för simmarna i förmiddags. Hade en släng av identitetskris innan jag öppnade dörren och gick in - är jag ens en simmarmorsa längre? Storasyster får vi nog snarast kalla ”motionär” numera, och det är ju bra men kräver kanske inte så stort föräldraengagemang från min sida. Lillebror verkar hålla fast vid sitt beslut att vara färdig med simmeriet. Till sist var det kanske eftersnacket som var bäst, när några av favoritsimmarmorsorna fastnade i korridoren för en improviserad catch-up. Eventuellt åker jag på utflykt med an av dem nästa helg, som en följd av den samlingen. Så många fantastiska människor jag lärt känna där på bassängkanten, är mycket tacksam. 

Dessutom: Köpte djurfoder för 158€ i morse. Dyra pälsbollar, dom där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar