torsdag 17 september 2020

Ett och annat

För oss som efter stormen Alfrida först inte kom ut från gården för alla kullvälta träd och sen var strömlösa i fyra dygn så kändes stormen Aila som en västanfläkt. En stilla susning. Det var den ju inte, men på Fridhem har vi haft noll strömavbrott och jag jag inte sett ett enda vindfälle trots 6km skogspromenad på eftermiddagen. Skönt. Jag är inte direkt sugen på fler Alfridor. 

Studentskriverskan kom ut från sitt första prov, lättad och ganska trött i mössan. Nu laddar vi om för matte på tisdag. För att tänka på nåt annat en stund satte hon sig i bilen och körde ner till sjön, och Lillebror följde med som passagerare. Det känns inte HELT naturligt det där, att båda fridhemsbarnen bara sådär tar bilen och åker? 

Katten Jack har ett varigt sår på nosen och är jättehalt på höger bakben. Slagsmål? Otur? Bett? Ingen vet. Han avskyr när jag pillar på nosen för att få bort gegga från såret och vänder sig demonstrativt mot väggen för att ignorera mig. Lille vän. 

Själv har jag - äntligen - klippt mej och är glad och nöjd med det ser exakt ut som jag gjort de senaste många åren. Dags att fundera ut en ny frisyr? Färg? Nånting? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar