torsdag 11 mars 2021

Vilket vaccin som helst, jag är inte så noga

Begav mig till människobyn idag. Måste handla. Mat. Lite mer än vad som är praktiskt på den lokala lanthandeln. Lämna in en blankett i en låda. Lite sånt. 

Kändes som att kasta mig rätt in i en pesthärd. Konstigt vad snabbt det går? Efter att ha varit i stort sett isolerad med bara familjen två veckor har stora världen (jag pratar alltså om Mariehamn!) blivit lite obekant och läskig. Och pestsmittad. 

Börjar undra om vi nånsin kommer att återgå till det som var normalt för ett drygt år sen. Ta varann i hand? Gå in i en affär utan att sprita händerna före och efter? Att stanna hemma när man är förkyld vore förstås en bra grej att fortsätta med. 

Ge oss lite vaccin nu tack så mycket. Min hjärna behöver lite nya vanor snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar