lördag 10 juli 2021

Fyra av fyra

Nämen från och med idag har alla fyra Fridhemsfolk testats för coronavirus minst en gång. Jag var sist ut. Kan rapportera att det killade väldigt mycket i näsan. 



Lillebror passade på att vara förkyld under sina tre lediga dagar. Testade negativt för fyra dagar sedan. Mina symptom är exakt samma som hans, så jag är inte precis orolig för testresultatet. Men reglementet säger att man ska testas vid förkylningssymtom så då gör vi så. 

Måste säga att jag är imponerad av arrangemanget kring testerna. Man ringer ett nummer och får testtid samma dag. Kör sin bil till en kö, personalen kommer ut och testar. Det är det som killar i näsan. Man får en näsduk också, det är bra. Stiger inte ens ur bilen. Åker hem igen inom mindre än fem minuter. Får testresultat i ett SMS dagen efter. 

Om det är negativt, vill säga. Vill helst inte veta vilken slags cirkus som tar vid om det är positivt, men då får man ett samtal och en smittspårning aktiveras. Alla man träffat de senaste dagarna sätts i karantän enligt smittskyddslagen. 

Men det tar vi inte reda på den här gången heller, tänkte jag. 

Ägnar resten av dagen åt att lyssna på ljudbok (och nysa) vågrätt på sängen. Är tämligen uttråkad men så får det vara. Just det är ju faktiskt en vana vi skulle kunna behålla när pandemin släpper greppet? Att stanna hemma vid förkylning. Bra grej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar