onsdag 25 augusti 2021

Här packas det väskor

Jag har ju inte skrivit en rad om Storasysters planer?! Så dumt. Jag tänkte, men när antagningsbeskedet kom var vi mitt i studentkalashysteri, och sen... vet jag inte vad som hände. 

Anyway. Storasyster är på väg till Visingsö, hon. Nu snart. Som i att skolan börjar på måndag. På Visingsö. Dvs attans långt från där jag kommer att befinna mig. Aj, mitt hjärta. Och fasiken vad spännande och roligt, ju. 

Men vi tar det från början. 

Hon var sugen på ett mellanår efter studenten. Hitta på något vettigt men roligt, kanske resa? Jobba? Gå nån kurs bara för att det är skoj? Hittade en folkhögskola, Braheskolan. Höstterminen på Visingsö, vårterminen i Brighton, England. Läsa engelska, teater, kanske lite bildkonst. Sånt hon gillar, men inte just nu känner att hon vill jobba med. Perfekt, ju. 

På Visingsö bor man på internat, fyra boende i varje stuga. Eget rum, delat pentry. Som i att flytta hemifrån, men man behöver bara ta med sig kläder, handdukar och sängkläder. Vi (jag?) intalar oss att det är mer som att åka på ett långt läger, ungefär. 

Så. Nu packas det väskor. Och tvättas kläder, och förhandlas om huruvida den där jackan vi brukar dela på ska åka med eller stanna kvar. Första bilen åker på fredag, så att vi också hinner en sväng till Farmorn och Farfarn. Shoppa det vi tror kan behövas. M och Hector kommer efter på lördag. Värsta storutflykten det här efter ett år av ytterst begränsat resande. 

Bilder? Det får vi ta på plats. 

Och jackan? Den åker till Visingsö, såklart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar