tisdag 12 oktober 2021

Nåra grejer

Började dagen hos osteopaten. Konstaterade att min ländrygg troligen tänker fortsätta göra ont ett bra tag till. Kanske blir det bättre med tiden, kanske inte. Jag kan leva med hur det känns nu och jag hindras inte av den. Gott så. Ska tänka mig bättre för när jag klättrar på stegar framöver. 

Lillebror var på synundersökning för körkort i eftermiddags. Tog foton också. Båda behövs för att få polisens tillstånd att övningsköra. Det är nära nu. Kul! Ska ta oss till polisen nån av de närmaste dagarna. 

Storasyster var visst på utfärd från sin ö i eftermiddag, på loppisrunda i Jönköping. Också kul. 

Mindre kul att M nu är inne på tredje veckan av sin förkylning. Blöh. Han blir bättre ett par dagar, sen toksnorig igen. Ingen feber, men helt klart inte skick att vistas bland folk. 

Och så lite flyttrumba i hagen igen. Tre av ”våra” unga damer ska flytta till Saltvik och åkte i förmiddags. Förväntade oss därmed att hitta sju getter i hagen och blev tämligen förvirrade när vi hittade nio. En Messi och en Helena hade visst flyttat in i stället för de som flyttat ut. Där ser man. 

Just nu ligger jag på bastuloftet och lyssnar på ösregnet. Försöker undkomma Ms förkylning så gott jag kan. Och så är det mysigt i Bastun. Lillebrors första lektion är inställd imorgon, så han fick sovmorgon - lärarnas barn är också förkylda. 

Ja. Godnatt. Over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar