söndag 26 juni 2022

Dagens underhållning x2

Mariehamns hamn hade nån slags rekordläge idag, när 900 bilar skulle lämna hamnen under de två timmar som samtliga dagsfärjor ankommer och avgår. 900 bilar får icke plats på hamnplan, så det kräver lite eftertanke, planering och gärna lite tur. 

Det lät ju skojigt, sa Storasyster och jag och åkte och tittade på. Mest för att vi verkligen behövde handla mat, men det gick bra att samordna. 

Och ja, det var trångt på kajen. Bilar överallt. Och planare, samtliga var i tjänst idag, även de som skulle varit lediga. Storasyster och jag var heeelt eniga i vår opartiska bedömning: Lillebror vinkade bäst. Vi stannade tills åbofärjan avgick, exakt enligt turlistan. Bra jobbat. 



En som roade sig på ett helt annat sätt var M, som renoverade kökstrappan. Väder och vind hade satt sina spår och risken att få stickor i sommarfötterna var överhängande. Han monterade ner det mesta av trappan och vände stegbrädorna uppochner. Simsalabim, ny trappa. Bra jobbat! 



Sa jag att det var rekordvarmt idag? Själv gömde jag mig i skuggan så snart jag kom hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar