söndag 5 november 2023

Möbelkånk och himlafenomen

Söndag och Storasyster åkte tillbaka till Uppsala. Skjutsade henne till färjan. Känns lite märkligt att inte veta när jag ska ombord och jobba nästa gång, men låtom oss ha lite is i magen. 

Första dagen på evigheter utan hällande regn, så M och jag tog tag i lite höstsysslor. Bar in hammocken till traktorlidret och sofforna från nya taket till glashuset och sofforna i glashuset till skullan. Det är som ett femtonspel att få plats med alla grejerna. Återstår bord och kuddar och mattor och en massa krukor, men efter sofforna gav vi upp och drack kaffe i stället. 

M gjorde sen gulaschsoppa i tre timmar eller så. Precis när den var färdig upptäckte vi att det var norrsken över precis hela himlen. M tog kameran och sprang ut. 



Jag gick också ut och tittade på skådespelet en stund - norrsken är fantastiskt! När min man mest stod i mörkret och sa ”Herregud”, och inte visade några tecken på att gå in, lämnade jag honom ute och gick in och åt middag. Mycket god soppa. Har lärt mej att inte ens gulaschsoppa kan konkurrera med fotoläge. Förståeligt. 



Imorron tar vi måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar