lördag 23 februari 2013

Alpindagen

Stort plus: 
För första gången i livet besökte jag Germundö Alpin denna dagen idag. Ni vet det är ju lååångt från söddra (jo, det stavas nog med 2 d på åländska) delarna som är mina hemtrakter till där långt bort i norr här på ön. Mycket positiv överraskning. Fina backar och välorganiserad lift och lagom mycket folk. 

Mindre plus: 
Fridhems Materialförvaltare hade snällt letat fram mina skidor, stavar, hjälm och störtloppsbrillor. Men inte pjäxorna. Mycket svårt att åka slalom utan pjäxor, så vi blev 2 Hectorvakter i målfållan i stället för 1 som planerat. Vilket i och för sej var trevligt, men inte helt enligt förväntningarna för skidsugen Fridhemsfru. Den petige läsaren kanske hävdar att jag kunde upptäckt misstaget när jag lastade grejerna i bilen men det tycker jag inte vi ska blanda in i ansvarsfrågan. 

Här gåre undan. 

Storasyster åker proffsigt också. 
 Sen kom solen och kusinfamiljen och pulkorna och då blev det nästan ännu bättre. En bra dag, helt enkelt.

Hectors tassar trivdes i hussens knä. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar