torsdag 21 februari 2013

Glimtar av en torsdag

Den här Fridhemsfrun hade slut på sitt sportlov och var åter i tjänst idag. Och ägnade flera minuter åt att vara förvånad över att lunchrestaurangen serverade ärtsoppa på en måndag.

Barnen på Fridhem skötte hemmaruljansen med mat och djur och allt och det verkar baske mej som om dom inte ens varit ovänner under dagen?? Bästaste ungarna.

M svängde ihop lammköttbullar och hasselbackspotäter och pepparsås till middag, och plötsligt blev måndagstorsdagen rena fredagen.

Och Hector har ätit en flyttkartong. Det som inte blivit en fotbollsplan.


Sverige vs Nåt Annat Lag

2 kommentarer:

  1. Tjänna brossan!

    Mina människor gnäller inte heller över smågnag, de blir bara röda i ansiktet och tysta... Verkar mer besvikna på sig själva än på mig... De borde ju ha lärt sig! Lämna inte saker framme!

    Denna vecka har jag... Förutom dagliga nallar, strumpor, mattes trosor, stekspadar och lego... Malt ett koppel ur mattes ficka och pulvriserat Safirs nya boots...
    /Lava

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här såg människorna märkligt avslappnade och glada ut medan jag jobbade med flyttkartongen, som om jag gjorde nåt rätt?? Jag gjorde ändå mitt bästa för att sprida ut flisorna runt hela huset (lyckades rätt bra, får jag säja), men näe, ingen sån där rolig reaktion.

      Annars har jag tränat dom rätt bra: Jag snor nåt litet, piper in under kökssoffan, tuggar så att det hörs långt - och vips så springer dom till Frolic-lådan och erbjuder mej godis. Dom ser rätt kul ut när dom kravlar in under soffan för att kolla vad jag lämnat där. Funkar flera gånger i rad, faktiskt!

      Radera