onsdag 11 september 2013

Gah

AAGGRHH vad jag är TRÖTT på att vara tjatig.

Plocka upp det här - packa upp din väska - packa din väska - varför ligger den här här? - vems är den här? - har du glömt skolväskan IGEN?! - borsta tänderna - stig upp nu klockan är ju MASSOR - gå och lägg dej klockan är ju MASSOR - lägg kläderna i tvätten - gå och duscha - häng upp handduken - bädda sängen - gå ut med hunden, JO, det är FAKTISKT din tur nu - duka bordet - nej Hector katten vill ju inte det där - ta bort din tallrik - du måste äta mer än så där - ät inte SÅ mycket - gör läxan - kom ihåg att ta med läxan - ta undan dina läxgrejer från köksbordet - släck lampan - stäng av den där jä...a TVn/datorn/telefonen/spelet och GÅ UT i solen - ta bort dina grejer från soffan - HUND, gå NER från köksbordet - ska jag slänga dom här filmfodralen på soffbordet va ska jag det va? - håll dej över tallriken när du äter så du inte tappar maten i knät - dra in stolen till bordet när du äter så du inte tappar maten i knät - torka inte av händerna på byxorna/tröjan - häng upp jackan - ställ skorna i skostället - du får inte äta mellanmål vid TVn eftersom du aldrig tar bort disken har jag ju sagt...

Och så vidare. 

Ibland tror jag jag blir galen. Faktiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar