tisdag 17 december 2013

Bra kvinna reder sig själv

...och sekunderna efter att jag skrivit glatt om hur bra det gick med diskmaskinen upptäckte jag att maskinskrället var fylld med vatten. Räckte inte att spola filtret utan fick "frigöra avloppspumpen"  som det stod i manualen. Borde bett Lillebror ta en bild när jag och pannlampan var halvvägs inne i maskinen och öppnade "avloppspumpens försegling" med en sked, enligt instruktionerna. Efter att ha "avlägsnat vattnet" med hjälp av decilitermått samt svamp. Bah.

Nå. Det blev diskat till sist.

Det bästa med den här programpunkten är att jag ligger bättre till i utmattningsprocessen kring vem som ska skruva upp vattenlåset i badrummet. Det tar en kvart för vattnet att rinna bort när man borstat tänderna. M, det är din tur nu! Hehe.

1 kommentar:

  1. Det där har jag också gjort. Inkrupen i diskmaskin, typ...
    Men vem ska jag ha att fixa badrummet.? (dottern inget alternativ tror jag)

    SvaraRadera