söndag 15 december 2013

Helgen som gått

Ja.

Alltså.

Vi hann ju till simtävlingen bara liiite försenade. Färden genom Stockholm var faktiskt rätt hemsk med mörker, regn, jultrafik och tidspress. Blä. Snälla tävlingsarrangörer väntade med tävlingsstart några minuter så att våra simmare hann byta om och simma in. Gänget simmade jättefint, extra kul att vi hade stafettlag även för killarna den här gången. Själv hängde jag bredvid Tränarn och svarade på 1000 frågor av typen "När ska jag simma?" och "Vad ska jag simma?". Roligt.

Tävlingarna var klara vid halv nio, och då trodde våra magar att klockan var halv tio och vi var nästan döda av hunger. Invaderade den lokala pizzerian där personalen såg ganska förvånad ut när 14 oanmälda gäster stormade in. Det är väldigt roligt att äta på restaurang med det här gänget - alla är lugna, trevliga, artiga (och hungriga) och det är lätt att glömma att de äldsta simmarna är 14 år gamla.

Körde tillbaka till Norrtälje och hittade Vandrarhemmet Hvilan som också visade sig vara en trevlig bekantskap. Rent och himla hemtrevligt. Och väldigt tomt, förutom vårt gäng. En stunds kvällsprat och krasch i säng. Väckning halv åtta, äta medhavd frukost och iväg till färjan. I tid, den här gången, skönt.

Färjtur hem. Släppa av simmare här o där. Hem till Fridhem. Kvistade över till grannen för att mata hästar, eftersom övriga stalledrängar där var på resa. Kul uppdrag. Sen marsch hem i säng en stund.

Upp igen och ladda för nästa uppdrag. Julkonsert med Storasysters kör, luciatåg i Jomala kyrka. Stryka lusselinne, iväg, träna på plats, byta om, vänta i kyrkan. OJ vad fint dom sjöng! Märks att det här sammanhanget lade sången i fokus, borde kanske listat ut det när det ju faktiskt är en Kör...?

Nu borde jag packa upp en väska eller två. Det orkar inte jag. Jag är förkyld.

Jag tar en whisky i stället.

Och avrundar med den enda bilden jag lyckats ta av dagens händelser:

Hästar som nyss fått hö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar