fredag 30 oktober 2015

Fredagspyssel

Clion är på service, har varit det sen i tisdags. Nån grej, troligen dyr, som inte lyckas ta sej till ön. "Bör inte köra med den i det skicket.", sa dom. Ska nog inte säja att vi kört med den i det skicket i ett halvår eller så, tänker jag.

Anyway, att ha 1 bil när man bor i skogen får konsekvenser. Som att M fick cykla till jobbet idag. Han såg rätt glad ut för det.

Själv laddade jag bilen med
- sopor (alltid)
- skidor (skulle säljas till kollega)
- Ullmaxpåsar (leverans till andra simmarmorsor)
- simtävlingspackning (simväska, sovväska, matväska, handväska)
- packe med 25 simmössor (se nedan)

Stannade vid sopstationen och svängde förbi sjukhuset (simmarmorsa 1 jobbar där) med några påsar innan jag åkte till jobbet. Till hamnen kvartitvå med simmarpackning och fler påsar (simmarmorsa 2 körde också packning till hamnen). Kramade min simmerska och överlämnade packning. Plus en trave simmössor med åländsk flagga, tänker att lagret gör bättre nytta på tävling med 18 åländska simmare än i Bastun på Fridhem.

Tillbaka på jobbet hade jag äntligen grävt mej ner till skidorna i bilen. Överlämnade till trebarnsfar på väg på skidresa.

På vägen hem hämtade jag ung ryttare på ridskolan. Samt pizza och vin från stan.

Tack och lov att det är fredag.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du lyckades med att slänga rätt påsar på sopis och leverera rätt påsar till simmarna... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nöjer mej med att konstatera följande: Ingen har klagat hittills. :D

      Radera