tisdag 6 september 2016

Jodå, vi har koll.

Vår världens bästa hundvakt har semester. Bortrest. Out of town. 

Mycket välförtjänt, förstås, men onekligen ganska... intressant. För hundägarna alltså, ety veckan är en av höstens mest intensiva med konferenser och stängd simhall och kvällsmöten. 

Således har den här dagen snickrats ihop genom att 
- M jobbade hemifrån på förmiddagen (och höll hunden sällskap)
- jag tog med en cykel till stan och parkerade den på Musikinstitutet, så att
- Storasyster kunde cykla från sånglektionen till Idrottsgården (hinner inte gå dit på en kvart, normalt går det bra att gå till Mariebad, men simhallseländet är ju stängt dådå)
- M och jag var på samma konferens på eftermiddagen, varpå
- M åkte hem till Lillebror och Hund, medan
- jag hängde kvar i stan på sim-möte, för att sedan
- ta hem Storasyster efter landträningen
- och cykeln, förstås.

Nå. Alla hemma, alla nöjda. 

Imorron är det visst simning i Godby simhall för en, efter musikteorin förstås, och landträning utanför Mariebad för den andre. Nåt telefonmöte med USA vid 18-tiden. Och ett föräldramöte cirka samtidigt. 

Den här veckan hade varit galen även om hundvakten varit alldeles hemma, inser jag när jag räknar upp allt det här. 

Vi väntar alla med spänning på att nån ska glömma åka hem nån dag. Eller skjutsa hunden till en stängd simhall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar