söndag 30 september 2018

Söndagsblues

Ännu mer höstpyssel. Tagit in hammocken och blandade andra utemöbler, röjt i stallet för att så småningom få in båten där, klippt gräset för kanske sista gången i år. Påtat ner ljung i blomsterhinkarna. Gjort spisrosor till alla brasorna. Skönt, och lite vemodigt. Gillar vår och sommar mer än höst. 

Har också skrivit in sonen i skriftskola, även om han fortfarande är synnerligen ambivalent till konfirmationshittepået. Vi får se hur det går med det där. Ska se om vi ens hittar ett dopintyg så att vi lyckas skriva in honom i församlingen. Har kanske inte prioriterat det så högt nej. 

Ja. Helgen liksom bara försvann, svisch. Känns alltid som om jag borde ha en dag kvar när söndagen är slut, som om jag räknat fel på nåt sätt. Massa pyssel kvar som inte hanns med, listan är så lång. Frivillig, men lång. 

Hela den här dagen började ändå med ridning, mycket bra sätt att börja en söndag. Skön galopp på ridbanan och långtur till Bredhäll i solskenet, svårslaget. Tänker varje gång, fast efteråt, att jag borde ha en kamera med mej. Kanske nästa gång? Ridhjälms-luggen sparade jag tydligen tills i morgon, glömde den när jag vaskade bort övrigt stalldamm. Alltid gläder det väl nån av kollegorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar